Vytištěno 29.11.2023 00:35 02-08-2012 Zdeňka Kuchyňová
Na předsudky spojené se zaměstnáváním Romů cílí nová kampaň s
názvem Romové pracují a chtějí pracovat. Součástí jsou například
plakáty s nápisy jako Cikán mi vybílil byt - prostě nejlepší
malíř. Projekt organizuje nezisková společnost IQ Roma Servis, chce tak
upozornit na problémy, s nimiž se spousta slušných Romů potýká při
hledání zaměstnání.
"Ukázat české veřejnosti, že Romové jsou lidé se svými odlišnostmi a svou originalitou. Už i je samotné trošku štve, že Romové jsou ta skupina, která a priori nepracuje. Je to bráno kolektivně, jako Rom = někdo, kdo nepracuje. Romové jsou ti, kteří jsou na sociálních dávkách a tím pádem jsou závislí na lidech, co platí daně. Chtěli jsme touto kampaní rozbít ten kolektivní předsudek. Je spousta jednotlivců Romů, kteří trpí tím, jak na ně společnost nahlíží. U Romů je spousta lidí, kteří o práci zájem mají, do práce chodí, jsou v ní úspěšní a vytvořili velké hodnoty ve společnosti."
"Říkáme si, že je to jednak pojato trošku odlehčeně a jednak je to téma, které je spojeno se zaměstnáním, je to téma dostatečně praktické a pragmatické. Budeme ukazovat i konkrétní osobní příklady. Na druhou stranu nejsme tak bláhoví a nemáme ani tolik prostředků, ale i kdybychom je měli, tak je otázka, jestli by to ovlivnilo postoje a vnitřní vnímání většiny české veřejnosti. Chceme oslovit část otevřené společnosti, část vysokoškolské komunity a část lidí, kteří vůči tomu nejsou vyloženě zablokovaní. Také máme aspiraci, aby se se otevřela i naděje pro mladou romskou generaci, aby nabrali odvahu o něco se v životě pokusit, získat dobré vzdělání a věřili tomu, že když budou mít dobré vzdělání, tak jim to k něčemu na trhu práce bude."
"Budeme oslovovat jednotlivce, Romy, se kterými jsme v kontaktu a budeme vyzývat romskou komunitu v ČR, aby přispěla svými pravdivými osobními příběhy, aby odkryla svůj i profesní život, a aby ukázala, že je spousta jednotlivců se specifickými příběhy a že spousta Romů má své profesionální kariéry a pracuje. Buď to budou příběhy psané nebo různé fotopříběhy nebo videopříběhy, které lidé mohou natočit i vtipně. Pak by tam měl vzniknout blog a nějaká forma komunikace o tom tématu."
Copyright © Radio Praha, 1996 - 2003 |