Blíží se mezinárodní den komunitních škol
27-02-2007
Obecně prospěšná společnost Nová škola a její program Podpora komunitního vzdělávání vyzývají komunitní školy, aby si 1. března připomněly Mezinárodní den komunitních škol. Nová škola navrhla několik možností, jak tento den oslavit. Ke slavnostem se zatím přihlásily čtyři pražské základní školy: Základní škola Hostýnská, Základní škola Mikoláše Alše, Základní škola a mateřská škola Angel v Praze 12 a Fakultní základní škola při Pedf UK Brdičkova.
Komunitní škola je taková škola, která používá učení jako nástroj pro rozšiřování možností celoživotního vzdělávání a obnovy komunity. Cílem komunitní školy je napomáhat rozvoji komunity prostřednictvím vzdělávání a tréninkových programů. V praxi to znamená, že jsou komunitní školy otevřené i v odpoledních a večerních hodinách a nabízejí různě široké spektrum volnočasových a vzdělávacích aktivit otevřených veřejnosti.
1. březen byl vyhlášen mezinárodním dnem komunitních škol. Nová škola proto vyzývá komunitní školy, aby si tento den připomněly. Mohou například pozvat do školy místní a pohovořit s nimi o tom, jak rozšířit svou nabídku. Tento den je také vhodný pro zahájení nějaké nové aktivity, pro den otevřených dveří či představení nabídky volnočasových a vzdělávacích aktivit. 1. březen se dá využít i k poděkování dobrovolníkům, učitelům a zaměstnancům školy.
Pražská Základní škola Hostýnská na celý týden připravila výstavu fotografií z komunitích akcí a na 1. 3. plánuje uspořádat neformální snídani pro rodiče. Martina Lázničková, koordinátorka komunitního vzdělávání dodává: "1. 3. 2007 budeme od brzkého rána pořádat "neformální snídani pro rodiče". Všichni, kteří tento den povedou svá dítka do školy, budou pozváni do vestibulu, kde na ně kromě teplé kávy a čaje bude čekat také malé občerstvení."
Program Podpora komunitního vzdělávání propaguje Mezinárodní den komunitních
škol na svých webových stránkách www.komunitnivzdelavani.cz, kde si mohou
školy formou diskuse vyměňovat nápady a sdělovat své zkušenosti s
oslavami.
|