Člověk v tísni zahájil kampaň proti chudinským ghettům
Na problém vytváření chudinských ghett
ve většině českých měst má upozornit kampaň Likviduj!
www.ceskaghetta.cz, kterou začátkem února zahájila společnost
Člověk v tísni. Kampaň už vzbudila rozporuplné reakce, protože by
mohla vyznívat jako výzva k násilné likvidaci ghett. Podle
Martina Šimáčka ze zmíněné společnosti však jde o záměr,
bigboardy a tištěná inzerce mají totiž přitáhnout k seriózní
internetové stránce.
V Praze a dalších velkých městech bude po celý únor 70 obřích
billboardů, na nichž dva lidé romského původu prchají z
polorozbořené budovy a velkými písmeny je za nimi napsáno slovo
likviduj s vykřičníkem. Nejde však o výzvu k násilí, ale o
upozornění na internetovou stránku, na níž lze v interaktivní hře
"zažít" každodenní problémy obyvatel ghett.
"Na stránce je zřejmé, jak to opravdu myslíme. Chtěli bychom,
aby všichni, kteří mohou do zasahovat do procesu vzniku a
likvidace ghett, začali ghetta opravdu likvidovat. Prostředkem k
tomu jsou především programy terénní sociální práce, ale i dobrá
práce zastupitelů a úředníků," uvedl Šimáček. Terénní programy
provozuje v mnoha městech právě společnost Člověk v tísni.
Odborníci upozorňují, že život v chudinských ghettech je
frustrující. "Lidé tu žijí ve stavu celkové letargie, nejsou s to
si pomoci vlastními silami, často ani nevědí jak. Volí krátkodobé
životní strategie, cílené jen na uspokojení základních potřeb...
Vzniká svět pravidel a hodnot, které jsou daleko od těch
většinových," píše se ve studii zveřejněné stránce
www.ceskaghetta.cz.
|