Článek z http://www.romove.cz
Vytištěno 26.09.2020 15:19

Britský Index kritizuje média za protiromskou kampaň
19-03-2004  ČTK


Index on Censorship Britský kritický magazín Index on Censorship kritizoval britská média za jejich nedávnou kampaň proti Romům a proti přistěhovalcům z nových členských zemí Evropské unie. Upozornil, že nešlo jen o záležitost bulvárních novin.

"Populární tisk se propadl do nových hloubek, jak jejich spekulativní čísla rostla," napsal Index, který se věnuje od 70 let svobodě slova a práci médií. "Populární tisk" je jedno z britských označení pro bulvární listy. Index připomíná, že spekulace o přistěhovalcích z východu EU se pohybovaly od "desítek tisíc" po 1,6 milionu.

Bulvární tisk však nebyl sám, píše Index. Týdeník The Economist otiskl 15. ledna článek s titulkem Přicházející hordy, kde se zabýval obavami, že východní rozšíření může vést k mohutnému migračnímu pohybu. Celkový tón článku byl uklidňující, nicméně časopis vypíchl Romy, kritizuje Index.

Podle Indexu bylo zjevné, že britské bulvární noviny se nezatěžovaly velkým zkoumáním záležitosti. Braly svá čísla od organizace Migration Watch, která kritizovala výzkum provedený pro britské ministerstvo vnitra, v němž se uváděl odhad 5000 až 13.000 přistěhovalců ročně po rozšíření. Migration Watch to upravil na 40.000 a uvedl, že pokud se přidají Romové, může být číslo ještě vyšší.




The original article can be found at: http://www.romove.cz/cz/clanek/19785
Copyright © Radio Praha, 1996 - 2003